
BabelLinux - pingwin dla żółtodziobów
18 kwietnia 2007, 10:28Peter Dawe, przedsiębiorca telekomunikacyjny, który był jednym z pionierów Internetu w Wielkiej Brytanii tworzy dystrybucję Linuksa dla bardzo początkujących użytkowników. BabelLinux (obecnie w wersji beta) startuje z płyty CD i nie zapisuje żadnych danych na dysku twardym czy w klipsach USB.
Zniechęcające słowotwórstwo
1 kwietnia 2010, 10:47Psycholodzy z University of Illinois mają złe wieści dla reklamodawców zachwalających swoje produkty za pomocą naukowej nowomowy. Niestety, to nie zachęca, ale odstrasza potencjalnych klientów.

Po reklamach dziecko żarłocznieje
26 kwietnia 2007, 08:59Po obejrzeniu telewizyjnej reklamy żywności dzieci zjadają więcej, a porcje maluchów z nadwagą czy otyłych zwiększają się o ponad 100%!

Kin - telefon dla fanów Facebooka
14 kwietnia 2010, 10:59Microsoft zaprezentował nowy typ telefonu komórkowego o nazwie Kin. To urządzenie, które powstało z myślą o osobach korzystających z serwisów społecznościowych. Kin One oraz Kin Two trafią na rynek w maju i będą dostępne w sieci Verizon Wireless.

Święto praskiego mostu Karola
9 lipca 2007, 09:27Most Karola w Pradze to jedna z najważniejszych atrakcji turystycznych tego miasta. Jak mówią sami Czesi, można sobie wyobrazić stolicę bez Zamku na Hradczanach, ale już nie bez mostu. Budowla tak wrosła w panoramę miasta, że stała się jego ikoną. Wczoraj nasi południowi sąsiedzi hucznie świętowali 650. rocznicę powstania mostu Karola.

Neon zasilany pomarańczami
22 kwietnia 2011, 17:24Agencja reklamowa DDB z Paryża zaprojektowała billboard z neonem zasilanym prądem pozyskiwanym wyłącznie z pomarańczy. Tablicę stworzono z myślą o rynku francuskim, a reklama dotyczy napoju pomarańczowego Tropicana. Hasło Naturalna Energia (Energie Naturelle) można rozumieć dwojako – jako pochwałę napoju lub źródła energii dla billboardu.

Czy mężczyzna może polubić melodramaty?
29 listopada 2007, 16:41W odróżnieniu od kobiet, mężczyźni nie przepadają za tzw. wyciskaczami łez. Jennifer Argo ze Szkoły Biznesu University of Alberta zauważyła jednak, że bardziej im się podobają, jeśli są przekonani, że nie nakręcono ich w oparciu o prawdziwe historie.

Znanym prędkość nie zaszkodzi
11 sierpnia 2011, 08:41Konsumenci reagują negatywnie na większość zastrzeżeń (disclaimer), wyświetlanych w superszybkim tempie na końcu reklamy. Wyjątkiem są spoty zaufanych firm i marek.

Prezent jak marzenie?
19 grudnia 2007, 09:47Wszyscy wiemy, że wybór prezentu bywa prawdziwym wyzwaniem. Nasze własne preferencje mogą tylko pogarszać sprawę. Im bardziej coś lubimy i podoba nam się to jako podarek, tym gorzej postąpimy, kupując to – uważa Andrew Gershoff z University of Michigan.

Hamburger opisany Braille'em
13 stycznia 2012, 12:17Chcąc nagłośnić fakt, że we wszystkich restauracjach wprowadzono menu w języku Braille'a, Wimpy, sieć fast foodów z RPA, uciekła się do ciekawej reklamy. Widać na niej kucharza, który cierpliwie, ziarenko po ziarenku, rozkłada na 15 bułkach ziarna sezamu, tak by utworzyły wiadomości dla niewidomych w alfabecie Braille'a.